“Saya Rug1 Ratusan Ribu Ringgit Kerana……” Nabil Ahmad

Susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) selama tiga bulan, ramai yang terj3jas pendapatan termasuklah penggiat seni apabila segala aktiviti hiburan terpaksa dit4ngguhkan bagi memb3ndung p4ndemik COV1D-19.

Pengacara Nabil Ahmad berkata dia juga berdepan kerug1an ratusan ribu apabila tidak dapat menjana pendapatan sepanjang tempoh tiga bulan itu. Malah, tawaran persembahan dari Mac lalu sehingga Disember depan telah dibat4lkan pihak penganjur.

“Sejujurnya, sepanjang PKP, saya tidak ada pendapatan kecuali sebagai pengacara Meletop. Malah, pengurus saya beritahu ‘show’ dan acara hiburan dari Mac hingga Disember, semua dibat4lkan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Biru ini untuk kamu! #BlueMovementMY adalah movement atau solidarity saya sebagai rakyat Malaysia untuk mengucapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada petugas barisan hadapan. Terima kasih Utk pengorbanan Anda!! Hanya Allah yg boleh membalas nya Jom, sertai saya berpakaian biru, muatnaik gambar anda di Instagram dengan hashtag, #BlueMovementMY dari sekarang hingga 26 July sebagai tanda solidariti dan terima kasih kepada barisan hadapan. Tulis caption terima kasih anda dan gambar anda berpeluang di muat naik di rangkaian Astro serta berpeluang membawa pulang Samsung Galaxy S20. Pastikan profile anda public ok! Jom, #BlueMovementMY

A post shared by Nabilzira (@nabilzira) on

“Ada lebih 20 acara dibat4lkan dengan kerug1an yang harus saya tanggung membabitkan ratusan ribu ringgit.

“Namun, mujurlah kerajaan membenarkan pen4ngguhan bayaran balik pinjaman atau moratorium, sekurang-kurangnya tidaklah memberi beban untuk saya melunaskan komitmen,” katanya kepada Harian Metro.

Bagaimanapun, Nabil tetap meluahkan rasa syukur kerana dia masih mempunyai pekerjaan dan segalanya kembali pulih selepas PKP. Namun, Nabil berkata akib4t PKP dua pekerja syarikat produksinya terpaksa dih3ntikan perkhidmatan.

“Setakat ini, saya bersyukur masih ada pekerjaan. Alhamdulillah selepas PKP, saya dapat rentak bekerja semula.

“Sekarang ini, syarikat produksi saya ada seorang pekerja sahaja untuk memantau kerja yang tertangguh. Namun, Insya-Allah kita doakan semoga ekonomi negara semakin stabil,” katanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Rotikaya/ Media Viral

Be the first to comment on "“Saya Rug1 Ratusan Ribu Ringgit Kerana……” Nabil Ahmad"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*