“Rasa Macam Dalam Ner4ka..” Kembali Bertudung, Ini Komen Mengeejut Netizen Kepada Fathia Latiff

Kembali bertudung sebelum Ramadan lalu, Fathia Latiff mengakui hidupnya kusut dan tidak tenang selepas memutuskan untuk tidak lagi berhijab tahun lalu. Bagaimanapun, Fathia berkata dia kini melalui fasa pencarian diri semula.

Ujarnya, keputusannya untuk tidak berhijab membuatkan hatinya tidak tenang dan tr4uma. Malah, dia berdepan ket4kutan yang tiada orang fahami. Katanya lagi, apa yang dilaluinya itu bukan dalam mimpi tetapi ketika sedar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin!

A post shared by Nur Fathia (@fatiyalatiff) on

“Saya tr4uma! Hari-hari tak tenang, rasa seperti hidup dalam ner4ka bila keluar tak pakai tudung. Rasa macam semua orang nak bunvh saya!

“Kadang-kadang ketakutan itu jadi ekstri1m sampai bawa kereta laju-laju sebab nak balik rumah. Bila ada k1ilat guruh semua jadi tambah takut.

“Bila cerita pada orang lain semua tak faham. Sampaikan ada masa menangis seorang diri. Macam nak ki4mat pun ada. Semua perasaan itu datang ketika sedar, bukan dalam mimpi pun,” katanya kepada Astro Gempak.

Akui insaf dengan apa yang dilaluinya itu, Fathia berkata sehinggakan satu masa dia pernah melulut di hadapan ibunya untuk memohon keampunan.

“Siapa saya nak lawan takdir Allah? Memang kenalah padahnya. Setiap kali balik rumah saya akan melutut depan ibu saya minta maaf. Situasi itu buatkan saya betul-betul insaf,” tambahnya.

Kongsi Fathia lagi, hijrah keduanya itu membuka perspektif baharu dalam hidupnya, malah dia sentiasa memohon agar Allah menetapkan imannya agar tidak berbalik-balik lagi.

“Kalau boleh saya nak istiqamah kali ini, semoga Allah tetapkan iman saya dan tak bolak-balikkan hati saya.

“Sepanjang tempoh membuka semula tudung saya tertanya-tanya siapa diri saya sebenar? Dan pada waktu itu perlahan-lahan saya muhasabah diri, berfikir sedalam-dalamnya,” katanya.

Update terbaru di instagram Fathia Latiff

KOMEN NETIZEN :

I love you..ignore people sebab you dah membuktikan bahawa Allah boleh beri hidayah kepda sesiapa yg dikehendakinya dan you jugak lah membuktikan bahawa people can change..netizen sekalian,jangan tengok permulaan orang,tengok pengakhiran mereka. Mana tau mereka lebih mulia di sisi Allah? Semoga @fatiyalatiff sentiasa dlam hidayah& lindungan Allah. I love you🙌💗❤️

Saya harap sgt2 yg akak boleh berlakon semula, I really missed your acting, missing so much!! Saya harap sgt2 apa yg saya cakapkan ni jadi kenyataan, saya takkan berhenti berdoa

Semoga istiqamah. Proses mengenal diri dan mencari Allah adalah amalan sepanjang hayat. Takkan pernah memadai

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Rotikaya

Be the first to comment on "“Rasa Macam Dalam Ner4ka..” Kembali Bertudung, Ini Komen Mengeejut Netizen Kepada Fathia Latiff"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*