“Tak M4ti Kalau Tak Raya Tapi Boleh M4ti Jika Dij4ngkiti C0vid-19” – Luahan Jasmin Hamid Minta Semua Duduk Rumah

Pelakon senior Jasmin Hamid menegaskan supaya warga Malaysia terutama umat Islam yang bakal menyambut Hari Raya Aidilfitri untuk terus kekal berada di rumah.

Menurut Jasmin, ibu bapa perlu memainkan peranan untuk menjaga keselamatan anak-anak daripada tercenderung dij4angkiti wabak C0vid-19.

“Para ibu bapa sekalian, lindungilah anak-anak kita dari dij4angkiti wabak Koron4virvs ini. Kalau keluar rumah tu, tak perlu bawa anak-anak bersama terutama musim perayaan ni.

“Kita dapat menjalani ibadah puasa pun dah cukup bersyukur. Tak m4ti kalau tak raya tapi kita dan keluarga kita terutamanya anak-anak dan warga emas boleh m4ti jika dij4angkiti hanya sebab nak beraya.

“Tak payah keluar rumah kalau tak perlu. Beraya bukan keperluan. Kita masih boleh sambut kemenangan berpuasa di rumah,” tulisnya di Instagram (IG).

Dalam pada itu, pelakon 7 Hari Mencintaiku 2 berharap supaya semua orang mematuhi arahan kerajaan kerana negara belum pulih daripada C0vid-19.

“Kita masih belum menang lagi. Tapi kita boleh menang kalau kita tak degil. Jangan susahkan diri dan keluarga hanya sebab nak penuhi kehendak, bukan keperluan.

“Jangan sebab kedegilan dan sikap pentingkan diri, kita tak dapat sambut Ramadan lagi tahun 2021,” tulisnya lagi.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Syukur alhamdulillah… Terima kasih Allah… Allah buka cabang rezeki kami dalam business pulak.. @mrhazama1 Tokey Asam Laksa, saya pulak Tokey Roti Jala Kerawang semenjak COVID_19… . . Kami support each other… Awak beli saya punya, saya beli awak punya. Jadi lah urusan jual beli.. Terima kasih sahabatku @mrhazama1 dan isteri sebab masakkan Asam Laksa yang sangat HEBAT… . . Walaupun dunia menjalani Dugaan Allah, jangan bersedih sebab Allah sentiasa ada dengan kita.. Rezeki Allah itu luas.. Harus sentiasa bersikap POSITIVE! Allah rehatkan Rezeki kami dalam dunia seni tapi Allah bukakan rezeki kami dalam business pulak.. Sebab tu kita kena sentiasa bersyukur dan bersangka baik dengan ALLAH kerana ALLAH MAHA BAIK.. USAHA, DOA dan TAWAKAL… . . Uols dah try tak Asam Laksa @mrhazama1 ?uols should try… Highly recommended 👍👍👍… . . Hebat Bukan? #artismalaysia #pelakonmalaysia #penyanyimalaysia #asamlaksa #rotijalakariayam #viralkan #sedapsangat

A post shared by jasminhamid (@jasminhamidjh) on

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: gempak/ @LubukMaklumatViral

Be the first to comment on "“Tak M4ti Kalau Tak Raya Tapi Boleh M4ti Jika Dij4ngkiti C0vid-19” – Luahan Jasmin Hamid Minta Semua Duduk Rumah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*